Elérhetőségek
+36-30-684-3336 info@actcontroll.hu
Értékesítési, ügyfélkezelési tréningek - Megközelítés
Ha az értékesítési, ügyfélkezelési képzésekről szeretnénk írni, örök dilemma, hogy iparágak szerinti speciális tréningeket mutassunk be, vagy az általános, rendszerint minden értékesítési, ügyfélkezelési tréningben szereplő modulokról adjunk áttekintést.
 
Mi szeretnénk a káposztának és a kecskének is kedvezni!
 
Először nézzük az általános megközelítést, azaz a köveket, amiből építkezni lehet.
 
Az értékesítési folyamatok három dimenzió mentén vállnak szét:
• Ki a kezdeményező? – értékesítő vagy a vevő/partner/ügyfél
• Milyen a kapcsolat? - meglévő vagy új
• Van-e ismert igénye a vevő/partner/ügyfélnek?
 
 
Ha a különböző eseteket vizsgáljuk:
Kezdeményező
Kapcsolat
Igény
Megjegyzés
Értékesítő
Új
Nincs
Klasszikus akvizíció, ami az igények felkeltésével kezdődik, és abból halad tovább. Nagy a kudarcélmény lehetősége.
Értékesítő
Új
Van
A klasszikus akvizíció azon esete, amikor az értékesítő pont akkor keresi meg az ügyfelet, amikor az szeretne valamilyen terméket/szolgáltatást igénybe venni, vagy ha a tudatos, szisztematikus akvizíció „beérik”.
Értékesítő
Meglévő
Nincs
Ez keresztértékesítési vagy bővítési lehetőség. Szintén igényeket kell generálni a problémák feltárásával. Könnyebbsége, hogy a kapcsolat megvan, nem kell bejutni a vevő/partner/ügyfélhez.
Értékesítő
Meglévő
Van
Talán a legkönnyebb eset, pont akkor kezdeményezzük az értékesítést, amikor az ügyfélnek van igénye.
Ügyfél/vevő/partner
Új
Nincs
Ez a „csak nézelődöm” típusú ügyfél/vevő/partner. A kihívást az jelenti, hogyan lehet felkelteni az érdeklődését, és értékesítésbe fordítani a helyzetet.
Ügyfél/vevő/partner
Új
Van
Az ügyfél/vevő/partner a kezdeményező, akinek konkrét elképzelése van. Ilyenkor általában a pontos igényfelmérésre és a versenytársakhoz viszonyított előnyökre kell koncentrálni.
Ügyfél/vevő/partner
Meglévő
Nincs
Ez általában ügyfélszolgálati helyzet, aminek a nehézsége a probléma/panasz átfordítása értékesítési helyzetté.
Ügyfél/vevő/partner
Meglévő
Van
Talán a legkönnyebb eset, nehézsége, hogy gyakran kiszolgálásba megy át, amikor az értékesítő a keresztértékesítési lehetőségeket figyelmen kívül hagyja.
2011. Copyright ActControll Kft.