Elérhetőségek | |
+36-30-684-3336 info@actcontroll.hu |
Ha az értékesítési, ügyfélkezelési képzésekről szeretnénk írni, örök dilemma, hogy iparágak szerinti speciális tréningeket mutassunk be, vagy az általános, rendszerint minden értékesítési, ügyfélkezelési tréningben szereplő modulokról adjunk áttekintést. |
Mi szeretnénk a káposztának és a kecskének is kedvezni! |
Először nézzük az általános megközelítést, azaz a köveket, amiből építkezni lehet. |
Az értékesítési folyamatok három dimenzió mentén vállnak szét: |
• Ki a kezdeményező? – értékesítő vagy a vevő/partner/ügyfél |
• Milyen a kapcsolat? - meglévő vagy új |
• Van-e ismert igénye a vevő/partner/ügyfélnek? |
Ha a különböző eseteket vizsgáljuk: |
Kezdeményező |
Kapcsolat |
Igény |
Megjegyzés |
Értékesítő |
Új |
Nincs |
Klasszikus akvizíció, ami az igények felkeltésével kezdődik, és abból halad tovább. Nagy a kudarcélmény lehetősége. |
Értékesítő |
Új |
Van |
A klasszikus akvizíció azon esete, amikor az értékesítő pont akkor keresi meg az ügyfelet, amikor az szeretne valamilyen terméket/szolgáltatást igénybe venni, vagy ha a tudatos, szisztematikus akvizíció „beérik”. |
Értékesítő |
Meglévő |
Nincs |
Ez keresztértékesítési vagy bővítési lehetőség. Szintén igényeket kell generálni a problémák feltárásával. Könnyebbsége, hogy a kapcsolat megvan, nem kell bejutni a vevő/partner/ügyfélhez. |
Értékesítő |
Meglévő |
Van |
Talán a legkönnyebb eset, pont akkor kezdeményezzük az értékesítést, amikor az ügyfélnek van igénye. |
Ügyfél/vevő/partner |
Új |
Nincs |
Ez a „csak nézelődöm” típusú ügyfél/vevő/partner. A kihívást az jelenti, hogyan lehet felkelteni az érdeklődését, és értékesítésbe fordítani a helyzetet. |
Ügyfél/vevő/partner |
Új |
Van |
Az ügyfél/vevő/partner a kezdeményező, akinek konkrét elképzelése van. Ilyenkor általában a pontos igényfelmérésre és a versenytársakhoz viszonyított előnyökre kell koncentrálni. |
Ügyfél/vevő/partner |
Meglévő |
Nincs |
Ez általában ügyfélszolgálati helyzet, aminek a nehézsége a probléma/panasz átfordítása értékesítési helyzetté. |
Ügyfél/vevő/partner |
Meglévő |
Van |
Talán a legkönnyebb eset, nehézsége, hogy gyakran kiszolgálásba megy át, amikor az értékesítő a keresztértékesítési lehetőségeket figyelmen kívül hagyja. |