Tréningmodulok: |
• telefonos kommunikáció, |
• időzítés, |
• döntési ciklus, |
• szerepek és szereplők, |
• a figyelemfelkeltés módszere, |
• bejutási technikák, |
• időpont egyeztetés. |
|
A proaktív értékesítés hosszú távú folyamat, amelyet csak szisztematikusan, türelemmel és kitartással lehet végezni. Abban az esetben lehetünk sikeresek, ha megnyerjük az ügyfél bizalmát, megismerjük az igényeit, új szolgáltatási területekre tudjuk felhívni a figyelmét, vagy a szolgáltatások minőségével, sikeres tárgyalással tudjuk rávenni az üzlet megkötésére. |
Mindennek nélkülözhetetlen feltétele a hatékony és sikeres kimenő telefonhívás. Akvizíció esetén: hideghívás. |
|
A telefonálás célja, hogy tárgyaló partnerünk szabad elhatározásából és akaratából mondjon igent, adja belegyezését. Döntésének vagy konkrét problémából, igényből, vagy ezek hiányában együttműködési hajlandóságból, nyitottságból kell erednie. Közhelynek mondható igazság, hogy a legtöbb üzenetet hordozó kommunikációs csatorna, a testbeszéd hiánya általános helyzetben is nagyobb koncentrációt igényel a tárgyalófelektől az információ torzulásának kockázata és az érdekérvényesítés nehézsége miatt. |
|
Az érdemi tárgyalásegyeztetéshez (a találkozót nem mondja le az ügyfél a tárgyalás előtt, szakmai érdeklődéssel várja a beszélgetést) azonban speciális készségekre van szükség. A telefonos intelligencia és az érzelmi hullámhossz kialakítása nehéz feladat. De tanulható. A hideghívás tréningen. |