Tréningmodulok: |
• a konfliktus tárgya, |
• a konfliktus forrása, |
• a konfliktus oka, |
• a konfliktus mértéke, |
• a konfliktus kimenetei, |
• a konfliktus szintjei, |
• a konfliktus területei, |
• a konfliktusok oldása, |
• konfliktuskezelési technikák. |
|
|
|
All staff év végi meeting. Végre. Jókedvű vagyok, nyugodt. A nyugati régió célkitűzései teljesültek. Három éve vezetem ezt a területet. Két új munkatársat vettem fel. István beváltotta a reményeket. Ambiciózus, dinamikus, ügyfélközpontú, képzett, jó humorú, becsületes Key Account Manager. Az ő területe lett a legjobb. A célkitűzés 140%-án. Ilyet még senki nem tudott. Megkértem, hogy prezentáljon. Best practise-ek. Örült neki, büszke magára. Rengeteg energiám van benne, de megérte. |
|
Igaz, voltak hibák. Egy komoly ügyfél megsértődött, elvesztettünk. István szerint nem értette a viccet. Nagy botrány lett belőle. De átbeszéltük, belátta a hibát. Iszom még egy kávét. Lassan mindenki itt van. Közel százhúszan. A vezér kezd. Általános áttekintés az évről. Események, sikerek, kudarcok. Türelmetlen vagyok. Három sikeres kolléga kapott lehetőséget a tapasztalatai megosztására. István kezdi. Végre. Az elején egy ábra. Felütés. Ezt nem hiszem el. Egy vicc. Ha nem sikerül, ne is folytassa. Zavarba jön. Elrontja a poént. Feszült csend a teremben. Egy kellemes hang töri meg. Biztosra megy. Nem kiabál. Csak az első két sor hallja. Vezetők. |
„Kicsit sokba kerülnek a vicceid István..” mondja vállalaton belüli riválisom. Zoltán a keleti régió vezetője. Több vitánk volt már. Nem értjük egymást. A tervszámai nem teljesültek. Az okok összetettek. Nem hisz a motivációban. A kollégái félnek tőle, de senki nem mondja ki. Rend van. Régi motoros. Nem lehet megvezetni. Kiválóan felkészült, ismeri a piacot. |
|
A megjegyzés hallatán néhányan kuncognak, van, aki hangosan felnevet. István prezentációjának vége. Pedig még el sem kezdte. A területemet támadás érte. Pont év végén. Amikor olyan jól alakult minden. Már nem hallok senkit, csak látom a zajt. Lüktet a torkom. Legszívesebben.. |
|
Mit tegyünk legszívesebben? Mi lehet a konfliktus tárgya? Mi az oka? Mi a forrása? Milyen kimenetek várhatók? Mi lehet a hatása? Mennyire erős a konfliktus? Hogyan érdemes kezelni? Azonnal, félhangosan? Később, négyszemközt? Mik a kockázatok? Melyik módszertant érdemes alkalmazni?
|
Erről szól a konfliktuskezelés tréning. Sok gyakorlással.
|