Elérhetőségek
+36-30-684-3336 info@actcontroll.hu
Előadástechnika
Tréningmodulok:
• a kommunikáció alapismeretei,
• a testbeszéd jelentősége,
• előadás fajták, felépítésük, jellemzőik,
• nyitási és zárási technikák,
• a téma, az előadó és a csoport összefüggései,
• résztvevői típusok, kezelésük,
• az eszközhasználat szerepe, szabályai.
 
 
A Tanú című filmből többnyire idézni szoktunk, ritkábban esik szó a színészi teljesítmény titkairól, az ikonok gondolatairól. Kállai Ferenc tanító szavai nem csak a fiatal tehetségek, de egy vállalati prezentáló számára is útmutatást adnak: „Ne eljátszd. Éld meg!”
 
Még a gyakorlott prezentáló is izgatott az utolsó percekben, arra koncentrál, miként tanulhatná meg, hogy ne izguljon. Valami jó tréning kéne – gondolja. „Majd legközelebb megkérem a trénert, adjon valami hatásos tippet, amitől elmúlik..”
A lámpaláz mértéke és megjelenésének típusa, intenzitása személyiség kérdése. Légzéstechnikával lehet törekedni a tompítására, de a legjobb talán, ha elfogadjuk a jelenlétét, és engedjük, hogy átható energiává alakuljon.
Persze ez szükséges, de nem elégséges feltétel. Csak abban az esetben működik hitelesen és természetesen, ha van mit mondanunk. Akár izgulós típusok vagyunk, akár kevésbé, ha a bennünk lévő gondolatok mentén azonosulni tudunk saját mondanivalónkkal, automatikusan a résztvevőkre kezdünk koncentrálni ahelyett, hogy azzal foglalkoznánk, vajon hogyan tarthatjuk kisujjunkat.
Ez nem jelenti azt, hogy szerencsés, ha a kivetítő vászonnak, vagy a flipchart táblának beszélünk, és ne csodálkozzunk, ha zsebre dugott kezünk láttán egyre több résztvevőnek kezd „járni a lába” az asztal alatt. Folyamatos ööö-zésünk valószínűleg bizonytalanságot, vagy kétkedést okoz a hallgatóságban. Olvashatatlan, cím nélküli diánk, elmagyarázatlan, halmozott oszlopdiagramjaink felesleges kérdéseket eredményezhetnek, amelyek eltörik, vagy megnehezíti sikeres prezentációnkat.
 
Milyen szintű és milyen minőségű viszonyban vagyok a résztvevőkkel?
Mennyire támogatják vagy veszélyeztetik előadásomat a formális vagy informális érdekviszonyok?
Melyek az engem és a csoportot közvetlenül, vagy közvetve érintő részek a prezentációmban?
Hogyan hat a témával vagy a résztvevőkkel kapcsolatos érzelmi érintettségem kifejezőkészségemre, hanghordozásomra, kiegyensúlyozottságomra?
 
Ezek a kérdések mindannyiunk számára személyes felkészülést igényelnek. Az előadás témához illesztett tudatos felépítése, saját erősségeim kiaknázása, önismeretem fejlesztése, a résztvevők szándékainak megismerése, ellenvetésük, kérdéseik csoportot is aktivizáló kezelése, az eszközök témát támogató használata, a figyelem tartalmi felkeltése és fenntartása, nyitási és zárási szabályok elsajátítása mind-mind az eredményes prezentáció nélkülözhetetlen feltételei.
 
A sikeres előadó harmonikus önmagával. Személyisége, viselkedése, gondolatai őszinték, a résztevők számára hitelesek. Nem kell hozzá kivételes képesség, extrovertált, dinamikus személyiség, magával ragadó színészi teljesítmény. Felkészülés és sok gyakorlás viszont igen. Az előadás technika tréning ebben nyújt támogatást.
2011. Copyright ActControll Kft.