Már a cím sem egyszerű. A magyarázat pedig tovább bonyolítja: |
|
A szupervízió alapú coaching olyan tanulási folyamat, amelynek munkaterülete
a szakmai személyiség tudatos és kevésbé tudatos rétegei, idősíkja a jelen és a jövő, a problémakonstellációkat
a kliens által hozott esetekből meríti, célja az előzetes állapotfeltárás során megállapított témákra irányuló
önreflektív tartós fejlődés. |
|
Ismerősünk erre olyan arckifejezéseket produkálna, amelynek értelmezéséhez nem kell
testbeszéd specialistának lenni. Nem érti. Természetes, nem egy rendszeres coachingot „fogyasztó”, ismerő HR vezető.
De hogyan mondjam másképp. |
Munkahelyi szakpszichológia? Ez már egy kicsit érthetőbb, de nem fedi pontosan a valóságot.
A vállalati vezetői tapasztalatok, vagyis a saját terepkompetencia nagymértékben segítik egy coach munkáját, erre épülnek
a mentális tanulmányok, vagyis szaknyelven, ott „képződnek” a coachok. |
Közelítsük máshonnan. Az autóvezetés örök sláger a definícióknál, nem véletlen, mivel az elmélet,
gyakorlás, alkalmazás, rutin állapota valóban megtörténik, nem is beszélve a régi és új rutin kihívásról egy jobb kormányos
közlekedés esetén. |
|
|
|
A vezetéshez szükséges ismereteket – ahogy annak idején soroltuk, KRESZ, műszaki, egészségügyi
– a felnőtt képzés hasonlatában a tréning elméleti része tárgyalja. A tanpálya Y fordulói a tréning gyakorlás része. A vizsgát
követő közlekedésünk során szerencsés esetben mellettünk ül édesapánk, vagy testvérünk, és kiigazítja, korrigálja hibáinkat,
megdicsér jól sikerült manővereinkért. Ő valójában a szakmai, más néven angol-szász coachunk. |
Vezetés végeztével, ha valakivel arról beszélgetnénk, hogy éltük meg az aznapi közlekedés forgatagát
egy agresszív előző kapcsán, milyen gondolatok játszódtak le bennünk egy hatalmas kereszteződésnél, hogyan hatott ránk a mellettünk
ülő segítsége, akkor célját tekintve európai coaching beszélgetésen lennénk. |
Ha nap végén, akár egy film megnézését követően arról beszélgetnénk, „hogyan vagyunk” mi egyáltalán a
vezetéssel, milyen szerepet tölt be az életünkben, hogyan befolyásolja munkanapjainkat, hogyan hat önértékelésünkre, akkor célját
tekintve szupervízión vettünk részt. |