Elérhetőségek
+36-30-684-3336 info@actcontroll.hu
Teljesítményértékelő rendszer
Mikor tekinthetünk vezetőként sikeresnek egy teljesítményértékelő beszélgetést? Abban az esetben, ha a beosztott a megértette, és elfogadta a visszajelzés tartalmát, a fejlesztési célokban látja saját céljait, és motiváltan áll fel az asztaltól.
Egyszerűnek hangzik. Mégis, a teljesítményértékelésnek több buktatója is lehet, s ez már akár az alapvetésnél is kezdődhet. Mert ez nem egy beszélgetés. Ez egy attitűd, egy gondolatiság, egy filozófia.
Nem csak két végponttal - célkitűzés és értékelés -, hanem egy, az értékelő és értékelt által egyaránt elfogadott, éven át tartó folyamattal, majd egy azt követő újabb ciklussal.  
Rendszerbe ágyazva, amely rendszer alapvetően meghatározza, hogy később, az értékelő és az értékelt számára egyaránt, mennyire lesz komfortos a teljesítményről beszélgetni. Az egész folyamatnak legfőképpen a vezetőt kell támogatnia, akinek törekvése a vállalat érdekeit érvényre juttatni a munkatárs vezetésében, megjeleníteni teljesítményében, folyamatosan ösztönözve a beosztottat a célok teljesülésére, nagyobb eredmények elérésére, többnyire egy egyéves időhorizontban.
 
De vajon emlékszünk-e munkatársunk februárban történt, kiemelkedő feladat végrehajtására az év végi értékelés során, vagy csak az az érv marad számunkra, hogy nem hozta a terveket? Megfelelő eszköz nélkül a hangsúlyt a közelmúltra tesszük, mert természetes módon az új keletű dolgokra emlékszünk. S ha már a rendszer felkínálja számunkra a lehetőséget, hogy folyamatosan kövessük a munkatárs teljesítményét, akkor már ő sem csak a két végponttal találkozik, hanem a munkája szerves részévé válik, hogy figyelme a jövőbeni teljesítmény felé forduljon. Teljesítményt értékelni szubjektív dolog, egységes szempontrendszer nélkül pedig, mindkét oldal képviselőjének elfogultsága tovább nehezíti a tények reális értékelését. A működés záloga több adottságban rejlik. Ahhoz, hogy tényszerű, hiteles legyen az értékelés, kell egy keretrendszer, amiben a munkakörhöz kapcsolódó eredmények, kimenetek, magatartások, tevékenységek definiáltak. Értékeljük az eredményekben a változás mértékét, a kompetenciák viselkedés szintjét, amelyek elvezetnek a feladat megfelelő végrehajtásához. Minél több dimenziót, kritériumot, minél több alkalommal értékelünk, annál érvényesebb az adott elem értékelése.
 
 
Az a fontos, hogy a teljesítményre, ami minden nap jelen van az életünkben, már akkor legyünk hatással, amikor még van befolyásunk megfogni a „megszökő” erőforrásokat, és nagyobb nyomatékot adni, ha veszélybe kerül a szervezeti, területi, egyéni cél elérése.
Ebben hiszünk. Egy rendszerben, amit ért a beosztott, komfortos a vezetőnek, és az üzletet támogatja.
 
2011. Copyright ActControll Kft.